Communiceren als hospice

Het vinden van de juiste woorden

Het is niet eenvoudig om sterven op een goede manier onder woorden te brengen. Bovendien heeft elk hospice met verschillende doelgroepen te maken. Niet alleen de (toekomstige) bewoners, maar ook familie, artsen, verpleegkundigen, werknemers, donateurs, doorverwijzers en vrijwilligers moeten over allerlei zaken op de hoogte gebracht worden. Elke doelgroep vraagt om eigen woorden.

Wij weten daarin steeds de juiste toon te raken. Wij combineren onze kennis over communicatie met de expertise die we opdeden bij een aantal hospices en onze levenservaring. Integriteit en respect staan bij ons centraal. Wij verrichten voor een aantal hospices in de regio Rijnmond de nodige werkzaamheden. 

Website up to date
Wij zorgen ervoor dat hun websites up to date zijn en dat alle linkjes werken. Op verzoek passen we teksten en afbeeldingen aan, plaatsen we nieuwsberichten en houden we het aantal beschikbare bedden bij. 

Nieuwsbrief en Jaarverslag
Een nieuwsbrief is een uitstekend middel om al die verschillende doelgroepen van het hospice snel en goed te informeren. In overleg met de vertegenwoordigers van het hospice stellen wij de inhoud samen (zowel tekst als beeld) en verzorgen wij de teksten, vormgeving en fotografie. Dat doen wij ook voor de jaarverslagen.
 
Flyers of een brochure
Flyers of een brochure zijn met name geschikt voor informatie die 'langer houdbaar' is. Is deze informatie op een goede manier verwoord en op een smaakvolle wijze vormgegeven, dan lenen deze uitingen zich vooral om doorverwijzers, (potentiële) donateurs of vrijwilligers attent te maken op het hospice.
 
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op zodat we uw wensen en de verschillende mogelijkheden kunnen bespreken.